söndag 3 februari 2008

Fårskallar, skepp och bläckfisk

Så är jag tillbaka runt vår lekstuga efter att ha haft ett litet uppehåll på två veckor.
Här visar jag mina Gotlänska fårskallar som står uppradade. Även i denna familj så finns det ett svart får. Fast det är nog mera grått när man tittar efter.

I vårt badrum pryder detta skepp väggen ovanför badkaret. Det är ett tremastat skepp med 23 stycken segel. Redan när badrummet planerades så ingick det ett skepp på väggen ovanför badkaret i planerna.
En liten rolig figur som står på vårt badkar är denna bläckfisk. Man använder den när man masserar ryggen. Jag gillar den blå färgen som den har och att den lyser upp det annars så vita badkaret.

Nu är det bara att göra sej iordning för en ny arbets- och skolvecka. På söndag åker jag till Stockholm på Möbelmässan. Det ser jag fram emot. Efter att ha varit där brukar man ha så mycket ideér med sej hem.

Ses!

1 kommentar:

Anonym sa...

varifrån får du alla dina ideer?
MVH Arne