fredag 25 december 2009

Julafton

På julaftons förmiddag passar mina söner på att köra min frus brors 4-hjuling på en bana som han plogat upp. Det går att hitta på mycket roligt i snön.


Vid middagstid kom frugans hela familj och gästade oss. Vi hade knytkalas så alla bidrog till detta goda julkalas. Efter maten så delade vi julklappar och sen var det kaffe. När frugans familj gått hem så kom min familj. Julklappsutdelningen fortsatte med min familj och sen var det gröt och skinksmörgås hemma hos mormor och morfar. En heldag späckad med god mat och trevliga människor.

Mellan mat och julklappsutdelningar så fick jag ett avancerat uppdrag, jag skulle tomta hos en familj som bor en kilometer från oss. Här är jag uppklädd och är beredd att ge mej av med min tomtelykta i handen.



Inga kommentarer: