onsdag 3 februari 2010

Fast i en snödriva

Under natten hade det kommit en del snö som blåst ihop i drivor på vägarna. En av de vägar jag åker till jobbet hade inte hunnit bli uppröjd när jag kom, men det fanns bilspår i snön så jag tänkte att det ska nog gå.
När jag kom 100 meter in på vägen så blev drivorna större och större. Tills slut så blev bilen hängandes på underredet i en driva. Bilen som kört här innan måste varit fyrhjulsdriven och högre än min. Som tur var behövde jag inte vänta länge för han som sköter vägen kom och drog mej baklänges tills bilen kom på den nyplogade biten. Sen fick både han och jag backa ett bra stycke för att hitta en avtagsväg som han kunde svänga in på så jag kunde backa förbi honom. Sen var det bara att följa traktorn och åka på den nyplogade vägen fram tillls vi kom fram till en större väg som redan var plogad.
Till jobbet kom jag bara 15 minuter senare än vad jag tänkt mej.

Inga kommentarer: