söndag 13 februari 2011

Händelserik lördag

I går lördags så var det min dotters tur igen att ge hästarna frukost, släppa ut dem och mocka i stallet. Sen tog hon en ridtur på sin egen häst Slatty.
Jag och min svåger gick till skogen för att börja med årets vedhantering. Här tar min svåger ner en björk som står i kanten till sitt ena gärde. Vi gallrade ut lite björk och asp inne i skogen och ska fortsätta utmed ån där lövträden står för tätt. Min lille grabb var med och bar ihop stockarna i högar.
Vid 11 var det dags för kaffe och solen lyste på vår röda stuga.
Sen hade vi två födslar att ta hand om innan middag. Det var två kalvar som ville komma ut.
På eftermiddagen fortsatte vi i skogen, och på kvällen hade vi besök av några kompisar till oss som kom på lite kvällsmat. Det var pizza på menyn. Sen framåt tolv var det dags att lägga sig för på söndagen skulle vi åka slalom.

Inga kommentarer: