tisdag 29 november 2011

En epok tar slut..

Ikväll sålde jag min motorcykel. Det var en 125:a, en kinesisk sak som hade märket Lifan.
Det finns inga reservdelar och det mesta på cykeln vibrerar loss när man närmar sig topphastigheten på 95 km/h.
Jag har haft den till att åka på till jobbet lite ibland. Grabbarna på jobbet trodde att jag åkte moped, de förstod inte att det var en 125:a. Jag sålde den till en bekant som har en likadan och som ska åka på den i vinter då hans egen var utsliten efter 700 mil. Min har bara gått runt 200 mil så det finns 500 goda mil att få ur den innan denna också blir utsliten.
Så nu är jag ingen knutte längre då jag inte äger någon hoj. Framöver får vi se om vi kan köpa något annat, annars kan jag låna min svågers giftiga Kawazaki nån gång per säsong.


Inga kommentarer: