lördag 5 maj 2012

Tack Gud att Slatty lever

Vi har haft ett par jobbiga dygn här hemma då min dotters häst Slatty varit sjuk. Vi har varit oroliga och ledsna men mest ledsen har min dotter varit då hennes häst och kompis kunde försvinna ur hennes liv.

I torsdags efter min dotter ridit och min fru var med och sprang så lade sig Slatty ner när hon kom in i sin hage. När de gick fram till henne så ställde hon sig upp men lade sig ner snart igen. Efter telefonkontakt med veterinären så kom han och konstaterade att hon hade fått krångel med grovtarmen som lagt sig i en ficka mellan njuren och mjälten. 
Slatty fick dropp och vi fick vaka över henne hela natten mellan torsdag och fredag då hon skulle ut och gå fem minuter varje halvtimma. Jag började och klockan 1:30 kom morfar och tog över. Sen kom min frus bror och sist min frus syster och vakade och var ute och gick med Slatty. Detta gjordes för att hålla igång magen då det kan kallas kolik det hon fått. Om det inte släppte hade vi varit tvungna att avliva henne. Så det var en orolig väntan på veterinären som skulle komma och ge besked på hur det gick för henne under förmiddagen på fredagen.. Som tur tyckte han att hon såg bättre ut och hon fick mera dropp. Sen har hon bättrat sig för varje timma och vi ser nu en framtid där Slatty är med min dotter ett tag till. Vi är många som varit engagerade runt vår Slatty och tack vare en bra veterinär och vår Gud som hör bön så hoppas vi på en bra sommar för min dotter och hennes älskling Slatty.
Vi tackar vår familj som ställt upp så mycket dessa dagar.

Inga kommentarer: