måndag 23 juli 2012

Tillbaka från Danmark

 I veckan har jag och min fru och vår dotter varit på semester i Danmark. Våra grabbar har varit hemma och jobbat. Vi åkte över från Göteborg till Fredrikshamn. Sen åkte vi norrut för att komma till Skagen. Där träffade vi min bror som var på semester med sin familj i deras husbil. I Skagen tog vi Sandormen ut till Grenen som är den punkt där...
 .. Skagerak möter Kattegatt och vågorna slår mot varandra. Just denna måndagen blåste det hårt och vågorna gick höga.
 Senare på kvällen efter att ha ätit Skagenröra i Skagens hamn så åkte vi ut för att titta på "Den tillsandande kirke" som är en kyrka som sanden tog över och nu bara kyrktornet finns kvar på.
 När vi åkte vidare åkte vid utmed Danmarks västkust. Här rastar vi en stund på stranden i Lökken. Där får man åka bil på stranden som är väldigt lång. Vi fikade ihop med min bror och hans familj i deras husbil innan våra vägar skiljdes. Vi åkte utmed kusten via broar och färjor innan vi campade i Södra Omme.
 Här åker jag och min dotter Bergochdalbana på Legoland. Vi åkte alla attraktioner som var för stora personer.
 Här är vi på akvariet Atlantis där de har hajar och rockor bl.annat. 
 De olika miljöerna de byggt upp av Lego är fantastiska. Här är det slussar i Göta kanal de byggt och som fungerar med båtar och vatten.
 Här är Amsterdam med hus,broar och kanaler i rätt skala.
På torsdagen åkte vi hemåt via Stora Bält-bron och sen via färja till Helsingborg. Sen åkte vi hem efter några trevliga dagar i vårt grannland.

Inga kommentarer: