söndag 17 februari 2013

Familjesamling i kyrkan

Idag hade vi en familjesamling i kyrkan och jag och min familj hade hand om texten. Jag spelar en klurig uppfinnare som hittar på bibeluppfinningar. Här testar jag hur det är att vara människofiskare. Jag har en bilpåse som bete och väntar på att det ska nappa. Bilpåsen var försedd med dubbelhäftande tejp så att den person som skulle plocka upp den skulle fastna.
Efter en liten stund kom den en kille (min mellangrabb) och fastnade på bilpåsen och jag halade in honom. Men han undrade vad jag höll på med och gick därifrån. Jag hade nog missförstått texten något.
När jag läste texten igen såg jag att Jesus lärjungar fiskade med nät. Så det var nog det man skulle använda som metod för att fånga människor. Jag lyckades att fånga en person med detta "nät", det var min fru som var ute och gick men hon blev också förargad och förstod inte vad jag höll på med. Jag kollade lite mer i bibeln och förstod att jag fattat fel, så jag använde bilpåsen och bjöd på godiset istället och la "nätet" över axlarna på min fru som verkade frysa. Sen gick vi igenom den gyllene regeln också innan vi sjöng några sånger då jag kompade på ukulele och vår pastor spelade gitarr. Sen var det dags för den förvirrade uppfinnaren att dra vidare och tacka för sig.

Inga kommentarer: