söndag 7 april 2013

Änglavakt

Här är min grabb som snart fyller 18. Han och hans storebror har varit på läger upp i Åre med 55 andra ungdomar. Sista dagen när han skulle hoppa med skidorna på ett hopp kom han fel och landade på nacken och blev liggande i snön. Vår äldste grabb ringde hem och berättade att sjukvårdare fraktade ner mellangrabben i en pulka i kabinbanan och att ambulans väntade nedanför.
Vi blev helt kalla då vi inte visste vad som väntade framöver. Vi ringde släkt och vänner att de skulle ropa till Gud om att det skulle gå bra. 
Efter undersökning och röntgen så fick de vänta på svar från Östersund som skulle titta på bilderna.
Tack gode Gud! Det visar sig att det "bara" är en stukning på halsen.
 Som det verkar nu så skall allt gå bra.
Tänk vad livet är skört, ett samtal bort kan hela ditt liv ställas på ända.
Det är så gott att veta att vad som än händer har jag lagt mitt liv i Jesus hand och känner att han går med mig och min familj varje dag.


Inga kommentarer: