söndag 2 november 2014

Avsked

När vår kyrkas pastor och hans fru slutade sin tjänst i helgen och ska flytta så hade vi ett avskedsmöte i lördags kväll. Här fick de som ville tacka för tiden och säga vad de hade på hjärtat.
Jag och min fru klädde ut oss och spelade "pastorspar" och sjöng ett potpurri av låtar som vi skrivit nya texter till. Jag hade även tatuerat mej på armarna med tattoo-sleeves. Allt för att vi skulle se så naturtrogna ut som möjligt. Detta inslag med en sketch följt av sånger var mycket uppskattat.
Till en av sångerna spelade jag gitarr, nåt jag aldrig gjort offentligt tidigare. D, A7 och G klarade jag av någorlunda så vi kunde sjunga en sång till den innan jag gick över till uckulelen som jag är lite säkrare på. Vi välkomnade även vår nya pastor som börjar nu i veckan som kommer.

Inga kommentarer: