lördag 8 december 2007

Min granrisbock

Här är en skiss på stommen till den granrisbock som jag tillverkat. Den ska min fru få när hon fyller år på söndag. Gör man en skiss är det lättare att kapa delarna, ock skruva ihop dem.
När stommen är ihopskruvad så får man hämta granris.
Jag klädde på min bock ute i skogen så slapp jag att bära hem granriset och stöka till det hemma.
Nu är bocken klar, det fattas bara de röda banden som skall vara runt benen och nosen.
Den ska stå vid vår entré och hälsa våra gäster välkomna.

1 kommentar:

Tobias sa...

Hej! Trevlig bock du har gjort. Jag undrar om jag får låna den beskrivningen till bloggen 365 saker du kan slöjda inför julen? Såklart berättar jag var den kommer ifrån och länkar jag gärna hit om du vill det.

Nu är det ju ett ta kvar till jul iof. men tycker det är lika bra att fråga med en gång innan jag glömmer bort det.

MVH Tobias