onsdag 29 april 2009

Gäddfiske en ljuvlig kväll

Igårkväll var vi ute på sjön och fiskade med kastspö. Vi var 6 personer så vi tog två båtar och rodde ut med. Tro det eller ej men på mitt första kast så fick jag denna gädda. Jag trodde jag hade satt draget i botten men det visade sig att det var en liten fin gädda. Efter att befriat den från kroken släpptes den tillbaka i sjön igen.
Här sitter min fru och dotter i aktern på båten och kastar. De tittar på en luftballong som närmar sig över skogen.

Här har luftballongen kommit lite närmare. Det var avkopplande att sitta och bara lyssna på fågelsången som hördes från skogen och försöka få till så bra kast som möjligt.


I den andra båten satt min ena grabb, lillkusinen och min svåger. De fick 2 gäddor under kvällen.
Det är alltid roligt när det nappar. Det är bara 3 månader sedan som det var 40 cm med is här och vi for fram som fartdårar med isjakten.




Inga kommentarer: