söndag 26 april 2009

Muren är klar

På lördagen gjordes de sista justeringarna runt min mur som skiljer gräsmattan från gången utmed garaget. Formvirket samlades ihop och en kant med sten sattes mellan muren och gräsmattan.
Nu när detta projekt är avslutat så får vi gå vidare på nästa. Infarten måste fixas till och få snygga kanter. Jag "beställde" matjord från min svåger som kom med flera skopor bra jord. Jorden lades i en hög där den senare ska spridas ut. Grabbarna såg genast potentialen i denna hög och byggde en cykelgupp. Det är roligt att kreativiteten finns och att de tar sej för saker utan att behöva tjöta på dem.



Min ena grabb och kusinen provar guppet.

På lördagskvällen kom några arbetskamrater hem till oss och vi grillade och hade det trevligt. Idag söndag så har jag och frugan sprungit vår 6 km runda i både med och motvind. Grabbarna åkte ut på sjön och fiskade. Får se om de kan komma hem med någon stor aborre som förra gången.

Inga kommentarer: