söndag 22 augusti 2010

Härlig helg med 2 stora kalas

Så är en härlig helg slut och jag är väldigt glad att allt gått så bra. Vi har haft två kalas där vi varit 45 och 43 personer. Anledningen till att vi har så stora kalas är att jag fyller 40 år framöver. I lördags var mina vänner här med sina familjer och idag var min släkt här. På kortet har vi dukat upp ett långbord på vår altan.
Här står vi idag på förmiddagen och förbereder välkomstfrukt och lite sommarglögg. Snart skall släkten komma.

Här är några av presenterna jag fick. Det är ett flertal perenner som det ska bli kul att få peta ner i jorden någonstans i trädgården.



Efter tipspromenad, middag med ostkaka till efterrätt, och en femkamp med yxkastning mm, fika med kakor och tårta så tyckte några av mina gäster att det var dags för lite fotboll. De hade redan spelat volleyboll tidigare under kalaset i vår trädgård.
När gästerna åkt hem kom det ytterligare en delegation för att uppvakta min äldste son som också fyller i dagarna. Det var mormor och morfar och släkten här i byn. De fick smaka ännu en gång på maten de fått under dagen, men nu kallade vi det för kvällsmat.
Frugan har gjort ett superjobb med all mat vi serverat under dessa två festdagar. Det smakar alltid väldigt gott. Tack alla som hjälpt till och gjort denna helg oförglömlig.





Inga kommentarer: