söndag 14 november 2010

Bygga kompost

Här kommer lite bilder från mitt senaste projekt. Det har blivit dags att sortera vårt matavfall för sig, och då behöver vi en kompost för detta. Jag tänkte att man kan göra en egen och sökte efter bilder på detta på nätet. Fick fram lite mått på hur stor en kompost för vårt hushåll skulle vara och började att skissa. Komposten ska ha två fack så att matavfallet hinner förmultna ordentligt innan man tömmer den.
Tanken är att den kommer se ut som en liten ladugård med röd panel och vita knutar.
Här har jag panelat sidorna på den. Framsidan är gjord som två stora luckor så att man ska kunna tömma den lätt när man ska ta hand om jorden. Hela lördagen gick åt till att fixa med detta. Det var skönt att vara i min svågers snickarhall och där ha tillgång till alla sågar, hyvlar mm. Här kan man tillverka vad som helst, det är bara fantasin som sätter begränsningar. Mer rapporter om mitt kompostbygge kommer framöver.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka mått har du på facken?

Anonym sa...

snygg design!