torsdag 22 december 2011

Israelsemester

Här kommer några bilder från vår resa till Israel. Här är vi vid Klagomuren och Klippdomen sys i bakgrunden. Solen sken och det var runt 12 grader denna dag. Vi reste i ett sällskap som var från hela Sverige och vi var 27 stycken i åldrar från 17 till 73. Vår israeliska guide Iren var från Öckerö från början och hon har bott i Israel de 30 senaste åren. Vår reseledare från Sverige hette Daniel och var med och såg till att alla trivdes i vårt goa gäng.
Här är vi vid utgrävningarna av Davids stad som man kan läsa om i bibeln. Detta byggdes 1000 år före kristus och här har man hittat mycket fina arkelogiska fynd.
Jesusalems murar
Jerusalem by night.
Kortet är taget från min svågers rum på 10:e våningen på vårt hotell i Jerusalem.
Min frus lillebror var med på resan och fick en skön semester han också.
Utsikt över Jerusalems kullar. Fler inlägg från vår Israelsresa kommer framöver.

2 kommentarer:

FB sa...

hej !

Kinna sa...

Hej, vad mysigt att läsa om resan ur ditt/ert perspektiv! Och se och läsa vad ni gjort sedan dess! Tänkte på er senast jag var i Jönköping : ) Jag sitter här ikväll med anteckningar och försöker reda ut de olika upplevelserna och sätta ihop kort med text från Israelresan, det var då jag hittade anteckning om din bloggsida!!! Hoppas att allt är bra med er alla tre! Har någon av er tagit er ni på facebook än? Det finns mängder av kort i den grupp som är startad! kram på er/ KInna