lördag 10 oktober 2009

Nu är stallet klart

Här står min dotters häst Slatty (Släjty) och visar upp att hon har fått ett nytt täcke nu när dagarna blivit kallare. Hon undrar när det nya stallet blir klart?

Och nu kan vi ge henne svaret att stallet är klart för inflyttning. Jag min svärfar och mina svågrar har skruvat ihop inredningen. Väggarna svetsades för två veckor sen , se inlägg :http://runtvarlekstuga.blogspot.com/2009/09/boxvaggar-till-stallet.html
Jag hämtade väggarna hos firman som galvade dem i fredags och lördagen var bokad till att få ihop allt.
Efter många timmars skruvande och kapande och mätande så blev det som jag tänkt. Resultatet blev exakt som på min ritning.

Dörrarna med skenorna är köpta hos Hammars verkstad men allt övrigt har vi gjort själva. Trävirket i dörrar och väggar har vuxit upp på min svågers gård. Det har sågats av min svärfar på hans hemmasåg och hyvlats av min svåger på tvåkutterhyveln. Sen har mina svågrar kapat till rätt längder och min fru och hennes syster har målat dem. Så hela familjen har varit inblandad i detta bygge. Nu ska vi bara ta in hästarna också. Detblir förmodligen på tisdag. Skönt att det är vilodag imorgon.






Inga kommentarer: